میوه خشک

فواید سلامتی میوه های خشک، ابرغذای شگفت انگیز

فواید سلامتی میوه های خشک، ابرغذای شگفت انگیز

به دلیل فواید مختلف برای سلامتی و در غیر این صورت میوه های خشک مختلف، اغلب میوه های خشک را ابر غذاها نیز می نامند. میوه های خشک مانند انواع توت ها و آجیل ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند.

موضوعات

فواید سلامتی میوه های خشک ابرغذای شگفت انگیز

به دلیل فواید مختلف برای سلامتی و در غیر این صورت میوه های خشک مختلف، اغلب میوه های خشک را ابر غذاها نیز می نامند. میوه های خشک مانند انواع توت ها و آجیل ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند.

موضوعات

فواید سلامتی میوه های خشک ابرغذای شگفت انگیز

چرا میوه های خشک به عنوان سوپر غذاها طبقه بندی می شوند؟

سوپر فودها را می‌توان به عنوان مواد غذایی نامید که از نظر ارزش غذایی نسبت به سایر مواد غذایی برتری دارند. حتی بخش های کوچکی از یک ابر غذا می تواند مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین ها را تامین کند. در بسیاری از مواقع می‌توان سوپر غذاها را به دلیل ویژگی‌ها یا فواید خاصی که ارائه می‌دهند، چنین نامید، مانند تسکین برخی از بیماری‌ها یا بیماری‌ها، تقویت ایمنی، کاهش فشار خون، قند یا کلسترول و موارد دیگر. به دلیل فواید مختلف برای سلامتی و در غیر این صورت میوه های خشک مختلف، اغلب میوه های خشک را ابر غذاها نیز می نامند. میوه های خشک مانند انواع توت ها و آجیل ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند. آنها همچنین دارای سایر مواد مغذی هستند و برخی از میوه های خشک اعتقاد بر این است که خواص منحصر به فردی دارند مانند جلوگیری از پیری، تقویت عقل و بسیاری موارد دیگر.

بهترین میوه های خشک برای مصرف

میوه های خشک زیادی وجود دارد که فرد می تواند و باید در برنامه غذایی روزانه خود بگنجاند. برخی از اینها خوب هستند برخی دیگر هنوز بهتر هستند. پس بهترین و مفیدترین میوه های خشک کدامند و چرا؟ البته اول در لیست بادام است. آنها کلسترول صفر دارند و سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر هستند. علاوه بر این، آنها برای پوست، مو و سلامت کلی بسیار عالی هستند. همچنین اعتقاد بر این است که آنها از قلب و بسیاری از بیماری های دیگر محافظت می کنند. دومین لیست ما بادام هندی است که سرشار از ویتامین E و B6 است. آنها همچنین حاوی پروتئین کافی، پتاسیم، چربی تک غیراشباع و فیبر هستند. گردو در فهرست ما سوم است زیرا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین ها، فیبرها، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است. کشمش، پسته و خرما در رتبه های بعدی لیست قرار خواهند گرفت. این میوه های خشک سرشار از ویتامین ها و پروتئین هستند. آنها همچنین ایمنی را تقویت می کنند و از بیماری های سبک زندگی مانند کلسترول و دیابت جلوگیری می کنند.

فواید مختلف میوه های خشک

بیشتر میوه‌های خشک سرشار از مواد معدنی، پروتئین، فیبر و ویتامین‌ها هستند. میوه های خشک جایگزینی عالی و سالم برای میان وعده های روزانه هستند. مصرف میوه های خشک انرژی و استقامت را افزایش می دهد. همچنین از آنجایی که آنها سرشار از فیبر هستند که به معنای هضم بهتر و سلامت کلی است. آجیل منبع خوبی از پروتئین و آهن است به خصوص اگر گیاهخوار هستید. میوه های خشک همچنین منبع غنی از کلسیم، مس، آهن، منیزیم، پتاسیم، فسفر، پروتئین، ریبوفلاوین، ویتامین A-C-E-K-B6 و روی هستند. این به معنای سلامت استخوان ها، ماهیچه ها، اعصاب، دندان ها و پوست است. این همچنین به معنای محافظت در برابر کم خونی، بیماری های قلبی، کلسترول بالا، تقویت سیستم ایمنی و موارد دیگر است.

چگونه میوه های خشک را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانیم؟

همه میوه های خشک ابر غذا نیستند و مصرف بی رویه آنها برای سلامتی مفید نیست. فقط تعداد انگشت شماری میوه خشک در روز برای رفع نیاز روزانه فرد کافی است. میوه های خشک یا در آفتاب خشک می شوند یا به صورت مصنوعی خشک می شوند، در هر دو مورد آب از محصول حذف می شود که ممکن است در برخی موارد به معنای از بین رفتن مواد مغذی و مواد معدنی باشد. در بسیاری از موارد ممکن است مواد شیمیایی مانند رنگ های مصنوعی و موارد دیگر اضافه شود. برای جلوگیری از این کاستی ها اطمینان حاصل کنید که فقط محصولات طبیعی و ارگانیک میوه های خشک را خریداری کنید. یکی دیگر از عواملی که باید در نظر داشت کالری دریافتی است. بسیاری از میوه های خشک می توانند پر کالری باشند. همچنین از آنجایی که حجم میوه های خشک کمتر است، فرد می تواند مقدار زیادی از آن را بدون فکر کردن زیاد مصرف کند. بهترین راه برای گنجاندن میوه های خشک در برنامه غذایی روزانه استفاده از آنها به عنوان میان وعده یا گنجاندن آنها در آشپزی روزانه و در غذاهای مختلف است.