میوه خشک

سالم ترین میوه خشک

سالم ترین میوه خشک

در این جا از سالم ترین میوه خشک صحبت می کنیم . میوه های خشک به دلایل زیادی بسیار محبوب هستند! خوردن میوه با بهبود سلامت همراه است و بسیاری از مواد معدنی ضروری، ویتامین ها، مواد مغذی گیاهی و فیبر را که هر روز به آن نیاز دارید، فراهم می کند. میوه های خشک به این سرعت فاسد نمی شوند و یک میان وعده آسان برای بسته بندی هستند، به خصوص برای فعالیت هایی مانند پیاده روی!

اما به خاطر داشته باشید که میوه های خشک کالری بیشتری دارند، زیرا پس از حذف آب غلیظ تر می شوند. وزن نسبت به وزن، میوه تازه کالری کمی نسبت به نوع کم آب خود خواهد داشت. صد گرم آلو تازه فقط 46 کالری دارد، در حالی که 100 گرم آلو خشک (آلو خشک) 240 کالری دارد. همچنین لازم به ذکر است که برخی از ویتامین ها در طول فرآیند خشک شدن از بین می روند. برای همین آلو تازه، 16 درصد از نیاز روزانه خود به ویتامین C را می خورید، اما وقتی خشک می شود، تنها 1 درصد آن را دریافت می کنید.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که یک وعده میوه تازه 1 فنجان است، اما وقتی میوه کم آب شود، یک وعده تنها نصف فنجان است.

هنگام انتخاب میوه های خشک مختلف، حتما برچسب بسته بندی را مطالعه کنید. نه تنها به اندازه سهم مناسب، بلکه به آنچه به میوه خشک اضافه شده است نیز توجه کنید. اغلب میوه‌های خشک شکر اضافی اضافه می‌کنند تا طعم آن را تقویت کند و آب را از سلول‌های میکروبی بیرون بکشد و در نتیجه از آن در برابر فساد محافظت کند. به دنبال برچسب‌هایی باشید که روی آن نوشته شده است: «شکر اضافه نشده است» یا میوه خشک ممکن است به جای یک میان‌وعده سالم، یک خوراکی باشد. یافتن برخی از میوه های خشک بدون شکر افزوده سخت است، به خصوص زغال اخته، آناناس و موز. یکی دیگر از ترکیبات رایج اضافه شده دی اکسید گوگرد است که برای حفظ میوه و جلوگیری از تغییر رنگ کار می کند.

برخی از سالم ترین میوه خشک محبوب و مغذی عبارتند از:

1. هلو
½ فنجان وعده: 191 کالری، 6.5 گرم فیبر

هلو ممکن است به اندازه سایر میوه های خشک مانند زردآلو رایج نباشد، اما یک انتخاب مغذی نیز هست. آنها حاوی 34 درصد از نیاز روزانه به ویتامین A و 18 درصد آهن توصیه شده هستند و همچنین منبع خوبی از پتاسیم، نیاسین و مس هستند.

2. سیب
½ فنجان وعده: 104 کالری، 3.5 گرم فیبر

اگرچه ممکن است به اندازه برخی میوه های خشک دیگر سرشار از مواد مغذی نباشد، اما اگر به دنبال یک میان وعده سبک تر هستید، یک وعده غذایی اغلب نسبت به بسیاری از گزینه های دیگر کالری کمتری دارد.

3. لیچی
½ فنجان وعده: 221 کالری، 4 گرم فیبر

این سالم ترین میوه خشک خوشمزه اغلب به صورت منجمد یا کنسرو شده فروخته می شوند، اما اگر بتوانید آنها را به صورت خشک پیدا کنید، می توانند یک مکمل عالی برای رژیم غذایی شما باشند. یک وعده 244 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین می کند! علاوه بر این دارای 3.2 گرم پروتئین و منبع خوبی از ریبوفلاوین است.

4. زردآلو
½ فنجان وعده: 156 کالری، 4.5 گرم فیبر

زردآلو 47 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین A را در یک وعده تامین می کند و منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین E و مس است!

5. آلو خشک
½ فنجان وعده: 223 کالری، 0 گرم فیبر

اگرچه آلو فاقد فیبر نامحلول است، اما اغلب با ایجاد یک اثر ملین مرتبط است. علاوه بر این، در یک وعده 2.5 گرم پروتئین و 13 درصد از آهن مورد نیاز روزانه شما وجود دارد.

6. انجیر
½ فنجان وعده: 185 کالری، 7.5 گرم فیبر

انجیر همچنین با اثر ملین همراه است. علاوه بر این، آنها منبع خوبی از مواد معدنی مهم مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم و منگنز هستند.

7. زغال اخته، شیرین شده
½ فنجان وعده: 185 کالری، 3 گرم فیبر

تقریباً غیرممکن است که زغال اخته خشک شیرین نشده را پیدا کنید، اما در وعده های مناسب آنها هنوز هم می توانند یک انتخاب سالم باشند! رنگ تیره غذاها از جمله کرن بری با غنی بودن از مواد مغذی گیاهی مرتبط است!

8. مویز
½ فنجان وعده: 204 کالری، 5 گرم فیبر

مویز دارای 3 گرم پروتئین در هر وعده، 13 درصد آهن روزانه و 18 درصد از نیاز روزانه افراد به پتاسیم است.

9. کشمش
½ فنجان وعده: 217 کالری، 2.5 گرم فیبر

اگرچه کشمش اغلب در بسته بندی های بسته بندی شده در وعده ناهار فروخته می شود، اما کشمش نیز برای پختن در اطراف خانه خوب است و مانند سایر میوه های خشک برای افزودن به فرنی سرگرم کننده است. یک وعده 2 گرم پروتئین دارد و منبع خوبی از بسیاری از مواد معدنی مانند پتاسیم و منگنز است!

10. گلابی
½ فنجان وعده: 236 کالری، 7 گرم فیبر

گلابی خشک هنوز منبع خوبی از ویتامین C، آهن، ویتامین K و مس است. سعی کنید به عنوان رویه سالاد اضافه کنید!

11. گوجه فرنگی
½ فنجان وعده: 69 کالری، 3.5 گرم فیبر

گوجه فرنگی خشک که اغلب به عنوان رویه به پیتزا، سالاد و دیگر دستور العمل های خوشمزه اضافه می شود، یک انتخاب مغذی است. یک وعده غذا راه خوبی برای افزودن آهن، ویتامین C، نیاسین، پتاسیم، منیزیم و منگنز به وعده غذایی شماست!

12. عناب
½ فنجان وعده: 229 کالری، 0 گرم فیبر

اگرچه عناب میوه ای غیر معمول تر است، اما می تواند یک غذای جدید سرگرم کننده برای امتحان باشد. آنها هنوز هم منبع خوبی از ویتامین C و ریبوفلاوین هستند!

سالم ترین میوه خشک