میوه خشک

میوه خشک بخوریم

میوه خشک بخوریم ؟

میوه چه تازه و چه خشک، مغذی است. هر دو مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند. با این حال، خشک کردن میوه بسیاری از مواد مغذی و همچنین کالری را متمرکز می کند. فرآیند خشک کردن ممکن است باعث شود میوه برخی از مواد مغذی فرارتر مانند ویتامین C را از دست بدهد.

شمارش حجم
یک آلو 30 کالری دارد، در حالی که یک آلو خشک – یک آلو – 23 کالری دارد. در ارزش اسمی، ممکن است به نظر برسد که آلو خشک انتخاب بهتری است. اما وقتی به اندازه بزرگتر آلو در مقابل اندازه کوچک آلو نگاه می کنید، ممکن است متفاوت فکر کنید.

آلو چگالی انرژی کمتری نسبت به آلو دارد. این بدان معنی است که آنها در مقایسه با حجم خود کالری کمی دارند. از طرف دیگر آلو یک غذای پرانرژی است که به این معنی است که سیر کننده نیست. افرادی که بیشتر غذاهای کم انرژی مانند آلو تازه می خورند، برای حفظ وزن سالم راحت تری دارند.

مقایسه مواد مغذی
وقتی یک آلو را با یک آلو خشک یا یک انگور را با یک کشمش مقایسه می کنیم، محتوای ویتامین، مواد معدنی و فیبر آنقدرها متفاوت نیست. اما در مقایسه با معیارهای خانگی، میوه خشک منبع بسیار بهتری برای تعدادی از مواد مغذی ارتقاء دهنده سلامتی است.

برای مثال یک فنجان کشمش منبع بسیار بهتری از فیبر، پتاسیم و مس نسبت به یک فنجان انگور است. زردآلو خشک منبع بهتری از برخی مواد مغذی نسبت به زردآلو تازه است، از جمله ویتامین A، ویتامین B، آهن و پتاسیم. با این حال، کشمش، آلو خشک و زردآلو خشک منبع ویتامین C بهتری نسبت به نوع تازه خود نیستند. این به این دلیل است که ویتامین C در طی فرآیند حرارتی و در طول زمان تجزیه می شود.

از آنجایی که آب حذف می شود، کالری میوه های خشک به طور قابل توجهی بیشتر از میوه های تازه است – 430 کالری در یک فنجان کشمش در مقابل 60 کالری در فنجان انگور یا 380 کالری در یک فنجان زردآلو خشک در مقابل 75 کالری در یک فنجان میوه تازه. نیمه ها

چرا باید میوه خشک بخوریم بخورید
دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها می گوید که اگر رژیم غذایی 2000 کالری مصرف می کنید، باید روزانه 2 فنجان میوه تازه یا 1 فنجان میوه خشک مصرف کنید. اطمینان از برآورده کردن نیاز روزانه خود به میوه، چه به صورت میوه تازه یا خشک، ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان و دیابت نوع 2 کمک کند. و میوه ها به عنوان غذاهای غنی از پتاسیم ممکن است به کاهش فشار خون و جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک کنند.

نکاتی در مورد میوه های خشک
علاوه بر این که در اندازه وعده‌ها کمی دقت کنید تا در مصرف کالری زیاده‌روی نکنید، ممکن است بخواهید نگاهی به لیست مواد تشکیل دهنده میوه خشک خود بیندازید. برخلاف میوه های تازه، نسخه های خشک شده ممکن است بیشتر از میوه های ذکر شده در جلوی بسته بندی باشد. برخی از انواع – مانند آناناس و پاپایا – حاوی قند اضافه شده هستند. یا ممکن است مواد افزودنی مانند گوگرد وجود داشته باشد که برای حفظ رنگ در زردآلو استفاده می شود.