میوه خشک

داستان ادویه جات

داستان ادویه جات

داستان ادویه جات با فلفل

غذاها بدون ادویه ها طعم و مزه ای ندارند. ادویه ها علاوه بر خوش طعم تر کردن غذاها، به عنوان نگهدارنده مواد غذایی هم مورد استفاده قرار می گیرند و همین طور خواص دارویی گسترده ای دارند. در این مقاله همه چیز درباره ادویه ها را با هم مرور خواهیم کرد و از معجزه آن ها مطلع خواهیم شد، پس با ما همراه باشید.

داستان ادویه جات را با فلفل شروع می کنیم . فلفل که نام اصیل فارسی آن پلپل است ،گیاه رونده گل دهنده‌ای می‌باشد که پر مصرف‌ترین و محبوب‌ترین چاشنی خوراکی در سراسر جهان است . ویتنام و پس از آن هند از بزرگترین تامین کنندگان فلفل جهان می‌باشند. دانه‌های فلفل پس از خشک شدن در رنگ‌های سیاه و سفید و سرخ عرضه می‌شود.

هنگام برداشت به سبب بوته‌ای بودن گیاه فلفل ، چوب یا ناخالصی‌های دیگری با محصول مخلوط می‌گردد. علی رغم اینکه محصول برداشت شده به صورت نیمه مکانیزه مورد پاکسازی قرار میگیرد، لذا بهتر است پیش از آسیاب کردن ، دانه‌های فلفل مورد بازبینی مجدد قرار گیرند.

فلفل به سبب خواص غذایی بسیار مفیدی که دارد ، در ساخت بعضی از داروها نیز به کار میرود. لیکن افراط در استفاده از آن برای سلامتی مضر است.

داستان ادویه جات

هل

داستان ادویه جات دیگه مون هل است. هل گیاهی از تیره زنجبیل‌ها است که موطن اصلی آن ( که بیش از 80 % مصرف جهان را تامین میکند ) هند می‌باشد. هل به چای عطر ویژه‌ای می‌بخشد و طرفداران زیادی دارد . هل به سبب عطر شامه نوازش در شیرینی جات و دسرها استفاده می‌شود و می‌تواند از جمله مواد تشکیل دهنده پودر کاری باشد.

هل از نظر طب سنتی ایران گرم وخشک است که فواید درمانی متعددی دارد .

معطر ترین نوع هل ، سبز رنگ است . علاوه بر عطر و رنگ ، اندازه و درشتی هل ، یکی از معیار‌های اصلی مبین مرغوبیت و کیفیت این محصول می‌باشد.