میوه خشک

مزیت میوه خشک برای سلامتی

مزیت میوه خشک برای سلامتی چیست؟

همه ما از این واقعیت آگاه هستیم که میوه ها برای سلامتی ما ضروری هستند. با این حال، همه میوه ها در تمام سال در دسترس نیستند

همه ما از این واقعیت آگاه هستیم که مزیت میوه خشک برای سلامتی ما ضروری هستند. با این حال، همه میوه ها در تمام طول سال در دسترس نیستند. همچنین، اکثر مردم به دلیل زحمتی که برای بازدید مکرر از خواربارفروشی برای دریافت میوه‌های تازه دارند، میوه‌ها را نادیده می‌گیرند و پس از آن چالش نگهداری میوه وجود دارد.

خوشبختانه، بشریت یک جایگزین پیدا کرد – میوه خشک. اینها همان مواد مغذی را فراهم می کنند و خرید و ذخیره آن آسان تر است.

در اینجا به برخی از مزیت میوه خشک برای سلامتی خوردن میوه های خشک اشاره می کنیم.

  1. به جلوگیری از کم خونی و فشار خون کمک می کند

مصرف انتخابی میوه های خشک می تواند برای افرادی که از کم خونی و فشار خون بالا رنج می برند مفید باشد.

اگر از فشار خون بالا رنج می برید، گنجاندن زردآلو در رژیم غذایی خود مفید است، زیرا سرشار از پتاسیم است که به جلوگیری از فشار خون بالا کمک می کند.

علاوه بر این، زردآلو خشک منبع خوبی از آهن است و خرما نیز منبع خوبی از آهن است. بنابراین، مصرف منظم این مواد برای کسانی که کم خون هستند مفید است.

بنابراین، اگر احساس می‌کنید از علائم کم‌خونی رنج می‌برید، اضافه کردن یکی از میوه‌های خشک انتخابی به رژیم غذایی‌تان مفید خواهد بود.

  1. باعث کاهش وزن می شود

اگر از هوس شدید رنج می برید، پس میوه های خشک برای شما ضروری است. یک میان وعده میوه خشک می تواند به عنوان جایگزینی برای میان وعده های مملو از شکر و ناسالم باشد.

تغییر از میوه های آشغال به میوه های خشک چالش برانگیز است. با این حال، اگر با افزایش وزن دست و پنجه نرم می کنید، متوجه خواهید شد که خوردن میوه های خشک به کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر این، سالم تر است.

علاوه بر این، اگر تمایل دارید چند بار در روز غذا بخورید، تغییر میوه خشک به کاهش وزن کمک می‌کند.³ همچنین، برای کمک به کاهش مقدار غذایی که مصرف می‌کنید، می‌توانید قبل از غذا خوردن مقداری میوه خشک را تمرین کنید تا به پر کردن غذا کمک کنید. قبل از غذا بلند شوید

علاوه بر این، میوه های خشک شده مانند کشمش و آلو نیز به افزایش متابولیسم کمک می کنند. این به نوبه خود به افزایش سطح انرژی و کاهش بخشی از وزن کمک می کند.

  1. سلامت قلب را بهبود می بخشد

افزودن میوه‌های خشک حاوی مواد معدنی و ویتامین‌ها به رژیم غذایی می‌تواند به بهبود سلامت قلب شما کمک کرده و از هرگونه عارضه قلبی جلوگیری کند.

در مقایسه با میوه های معمولی، میوه های خشک حاوی آنتی اکسیدان ها و فیبر بیشتری هستند که نقش مهمی در حفظ سلامت قلب دارند.

برای مثال آجیل برزیلی حاوی مقادیر زیادی کلسیم، منیزیم و پتاسیم است که برای تنظیم فشار خون ضروری است. آجیل همچنین حاوی چربی های غیراشباع است که به حفظ سطح کلسترول خوب کمک می کند و احتمال سکته مغزی یا حمله قلبی را کاهش می دهد.

علاوه بر این، میوه های خشک شده مانند کرن بری با جلوگیری از لخته شدن خون به حفظ جریان خون از قلب در سراسر بدن کمک می کند.

  1. به افزایش انرژی شما کمک می کند

میوه‌های خشک می‌توانند افزایش انرژی را تسهیل کنند.⁴ به همین دلیل است که آنها یک عنصر اصلی در میله‌های برقی هستند.

خوردن اونس کمی زردآلو و انگور خشک در طول روز مفید خواهد بود تا انرژی شما را افزایش داده و در طول روز به شما کمک کند.

علاوه بر این، خرما به طور طبیعی دارای سطوح بالایی از قندها مانند گلوکز، ساکارز و فروکتوز است. آنها می توانند به عنوان منبع فوری انرژی در هر زمان که نیاز باشد خدمت کنند. به همین دلیل است که بسیاری از خرما برای پایان دادن به روزه استفاده می کنند. آنها قادرند فوراً به بدن انرژی ببخشند.

  1. از بیماری های مرتبط با استخوان جلوگیری می کند

میوه‌های خشک برای استخوان‌ها، مخصوصاً برای خانم‌ها بسیار عالی است. به این دلیل که پوکی استخوان در زنان بیشتر از مردان است.

میوه های خشک، مانند آلو، به سرکوب شکستگی استخوان کمک می کند و می تواند به کاهش خطر پوکی استخوان کمک کند.

علاوه بر این، زردآلو خشک حاوی حجم بالایی از پتاسیم و کلسیم است و می تواند به بهبود سلامت استخوان ها و جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری های استخوانی کمک کند.

از آنجایی که کلسیم برای تشکیل استخوان ها و پتاسیم برای توزیع کلسیم در بدن ضروری است، گنجاندن میوه های خشک در رژیم غذایی مفید خواهد بود.

  1. به حفظ سلامت پوست کمک می کند

افزودن میوه خشک به رژیم غذایی روزانه به نوبه خود به پوست شما کمک می کند تا ظاهر و احساسی شاداب و سالم داشته باشد.⁶ اکثر گزینه های میوه خشک حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین C هستند. اینها به کاهش خطوط ریز کمک می کنند و به پوست شما ظاهری صاف می بخشند.

علاوه بر این، میوه‌های خشک حاوی ترکیباتی هستند که بازسازی سلولی سریع‌تر را برای جایگزینی سلول‌های مرده پوست تشویق می‌کنند. گردو به ویژه حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین B است که با مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد به تاخیر و جلوگیری از چین و چروک کمک می کند.

انبه حاوی مواد مغذی است که به بهبود کیفیت پوست نیز کمک می کند و کشمش حاوی رسوراترول است که به عنوان یک مهارکننده طبیعی پیری پوست عمل می کند.

  1. خطر ابتلا به بیماری های روانی را کاهش می دهد

چندین نوع میوه خشک برای افرادی که از بیماری های روانی رنج می برند بسیار عالی است. به عنوان مثال، توت های خشک سرشار از آنتی اکسیدان هستند. اینها به جلوگیری از از دست دادن حافظه کمک می کنند.

پرانجال کومار عکس پرانجال کومار در

سایر میوه های خشک، مانند گردو، دارای ترکیبات محافظت کننده عصبی و آنتی اکسیدان های زیادی هستند که عملکرد شناختی را تقویت می کنند. به نوبه خود، این به کاهش استرس کمک می کند و منجر به افزایش احساس آرامش می شود.

به خصوص برای افراد مسن که بیشتر از زوال عقل رنج می برند، گردو حاوی فلاونوئیدها و چندین ویتامین است که به از بین بردن رادیکال های آزاد مضر معروف به زوال عقل کمک می کند.

  1. سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد

مزیت میوه خشک برای سلامتی می تواند سلامت روده بزرگ شما را بهبود بخشد. به عنوان مثال، موز و خرمای خشک حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند که به رفع یبوست کمک می کند.

جایگزینی برای درمان یبوست، خوردن آلو است. اینها سرشار از پتاسیم و فیبر هستند که به حل هر مشکلی کمک می کند. خرما، موز خشک و آلو خشک نیز به بهبود دفعات مدفوع کمک می کند.

علاوه بر این، اگر از اسهال رنج می برید، خرما می تواند به عنوان یک درمان خانگی عالی عمل کند، زیرا پتاسیم برای کنترل اسهال شناخته شده است.

با دانستن آنچه اکنون می دانید، فکر می کنم می توان گفت که در انتخاب بهترین میوه خشک برای نیازهای خود مشکلی نخواهید داشت. مشکل سلامتی شما هر چه که باشد، می توانید با انتخاب درست میوه خشک مبارزه بزرگی انجام دهید. امیدوارم بتوانید به زودی خود را با خوردن میوه های خشک وفق دهید و شروع به برداشت پاداش کنید.

مزیت میوه خشک برای سلامتی

مزیت میوه خشک برای سلامتی