دسته بندی نشده

میوه خشک و سلامتی

میوه خشک و سلامتی

میوه های خشک: فیتوکمیکال ها و اثرات سلامتی

میوه های خشک به عنوان میان وعده های سالم و مهم در سرتاسر جهان استفاده می شوند. آنها فرم غلیظی از میوه های تازه را ارائه می دهند که با تکنیک های مختلف خشک کردن تهیه می شوند. میوه های خشک با ترکیب منحصر به فرد طعم/عطر، مواد مغذی ضروری، فیبر، و فیتوکمیکال ها یا ترکیبات فعال زیستی، برای تغذیه سالم مناسب هستند و می توانند فاصله بین مصرف توصیه شده میوه ها و مصرف واقعی را پر کنند. در توصیه‌های رژیم غذایی کشورهای مختلف، میوه‌های خشک از نظر تغذیه‌ای معادل میوه‌های تازه، در اندازه‌های کوچک‌تر هستند. شواهد علمی حاکی از آن است که افرادی که به طور منظم مقادیر زیادی میوه خشک مصرف می کنند، میزان کمتری در ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، چاقی، انواع مختلف سرطان، دیابت نوع 2 و سایر بیماری های مزمن دارند. میوه‌های خشک همچنین این مزیت را دارند که ذخیره و توزیع آسانی دارند، در تمام طول سال در دسترس هستند، به راحتی در سایر غذاها و دستور العمل‌ها گنجانده می‌شوند و جایگزین سالمی برای تنقلات شور یا شیرین هستند.

میوه‌های خشک: فیتوکمیکال‌ها و اثرات سلامتی به سه بخش تقسیم می‌شود که قبل از آن فصل‌های مقدماتی ارائه می‌شود که مروری بر میوه‌های خشک (ترکیب آن‌ها، فیتوکمیکال‌ها و کاربردهای سلامتی) و همچنین اثرات شیمیایی پیشگیری کننده از سرطان میوه‌های خشک انتخابی (میوه‌های آملا یا انگور فرنگی هندی) ارائه می‌کند. آووکادو، انواع توت ها، انبه، منگوستین، خرمالو، آلو، کشمش، میوه های کیوی و سایر میوه های خشک). بخش اول محبوب ترین انواع توت های خشک (شاه توت، توت سیاه، زغال اخته، زغال اخته، گوجی بری، توت، تمشک، و توت فرنگی) را پوشش می دهد. بخش دوم میوه های خشک غیر گرمسیری (سیب، زردآلو، گیلاس، مرکبات، انجیر، شلیل، هلو، گلابی، آلو، و کشمش) را مورد بحث قرار می دهد. و بخش آخر به میوه‌های خشک استوایی (میوه‌های آکای، موز، خرما، گواوا، پاپایا، انبه، میوه‌های شور، و آناناس) می‌پردازد.

مشارکت‌کنندگان در این جلد، محققان مشهور بین‌المللی هستند که گزارش جامعی از دیدگاه‌های جهانی مسائل مربوط به فیتوکمیکال‌ها و اثرات سلامتی میوه‌های خشک ارائه کرده‌اند. این کتاب به عنوان منبعی برای کسانی که علاقه مند به کاربرد بالقوه پیشرفت های جدید در مواد مغذی و غذاهای کاربردی میوه های خشک هستند، خدمت می کند. بیوشیمی‌ها، شیمی‌دانان، دانشمندان/تکنولوژیست‌های مواد غذایی، متخصصان تغذیه، و متخصصان بهداشت، از دانشگاه‌ها، آزمایشگاه‌های دولتی و صنعت از این نشریه بهره‌مند خواهند شد. اگرچه این کتاب در درجه اول به عنوان یک کتاب مرجع در نظر گرفته شده است، اما همچنین وضعیت فعلی دانش در زمینه های تحقیقاتی کلیدی را خلاصه می کند و حاوی ایده هایی برای کار آینده است. علاوه بر این، متنی خوانا را برای آموزش دانشجویان ارشد و کارشناسی ارشد فراهم می کند.